Preden se lotite pisanja, je ključno vprašanje, kaj je vaš namen pisanja in kaj želite sporočiti. Zato najprej poudarite ključno sporočilo že v prvem odstavku.
Vedno se držite osnovnega načela za pisanje besedil – uvod, jedro in zaključek.
Vedno se vprašajte, za koga pišete – za kateri medij pišete besedilo in ga temu ustrezno prilagodite. Ne glede kakšno besedilo je, vedno upoštevajte slovnična pravila. Lahko si pomagate s številnimi spletnimi slovarji.
Namreč, veliko bralcev napake hitro zmotijo, zato upoštevajte vsaj osnovna slovnična pravila. Besedilo pred pošiljanjem dajte v branje še kolegu ali poiščite strokovno pomoč lektorja.
Pomemben je tudi slog pisanja, ki se pri vsakem besedilu razlikuje. Drugače boste pisali pri prodajnem besedilu kot poslovnem besedilu za partnerje. Pomembno se je osrediniti, da z besedilom najhitreje dosežemo želeno bistvo in vedno se prilagodite ciljnemu naslovniku.
Morda bo pisanje lažje, če ga boste načrtovali in si omejili čas za pripravo ter pisanje besedila. Pri daljših besedilih pustite, da »odleži« in se nato besedila znova lotite, zagotovo ga boste kasneje še dopolnili in izboljšali. To je še posebej priporočljivo pri pisanju daljših besedil ali celo knjige. Zastavite si cilj npr. 200 besed na dan.
Pišite besedila v okolju, ki vas navdihuje, ne pišite pod stresnimi pogoji in pritiskom. Ustvarite si kotiček za pisanje.
Če boste na koncu celotnega procesa pisanja potrebovali lektorja, lahko stopite v stik z nami. Tisti, ki se s pisanjem besedil ne želite ukvarjati, lahko tudi zaupate nam.
Uredniški in lektorski pozdrav.
Jasmina Spahalić, umetnost besede, s. p.
"*" indicates required fields